söndag 30 september 2007

Disig höstpromenad

Igår var det grått och disigt och tråkigt. Kände mig lite deppig men tänkte om! en sån här dag är till för att utmanas. Så jag tog på promenadskorna greppade kamerna och gick ut i det gråa diset. Och se visst fanns det färg och sköna ögonblick lite överallt. Bara man tittade lite.

Ser nästan lite mystiskt ut när det är disigt.


Höstfärger


Flerhöstfärger


Vilsamt


Nere vid vattnet


Höstkänsla även här!



Vattnet är en perfekt bakgrund till närbilder.


Ett ögonblick var den där ovanför mig och tittade på mig nästa ögonblick var den borta.

11 kommentarer:

Lena sa...

Så vackert. Jag känner höstluften ända hit.

Anonym sa...

Vilka otroligt vackra bilder på hösten! Vilken skillnad det är på våra höstbilder den här helgen. Mina är bara grå.

Läste om dina funderingar här nere om Blu. Blev tårögd av dina fina ord och tankar. Inte kan man förstå hur någon kan överge sin katt! Vilken oändlig lycka att de har kommit till er! Jag önskar att alla katter kunde få såna människor som ni. Kram

Annika sa...

LOVE your pictures!!! Gud, ännu en gång väcks min längtan till Sverigehösten till liv! Skulle också vilja gå din promenad! Tack för vackra bilder!

mossfolk sa...

Vilka fina höstbilder du har tagit!
Det blir nästan en trollsk stämning ute när det är ett sådant väder...

Villa Nian sa...

panter: Det var rätt varmt och fuktigt i luften så höstluften var rätt tydlig:-)

londongirl: Dina bilder var helfina. Du lyckades fånga en skön känsla :-). Men hösten är nog så där! Grå ibland men med mycket färger.

Vad det gäller Blu...jag kommer aldrig kunna förstå hur någon bara övergivit honom! Jag är väldigt glad att jag kan ge honom lite av det han är värd.

annika: Vassego! Läste att du var sugen på lite höst. Promenaden var jätteskön, jag gick i nästan två timmar bara njöt och tog lite bilder.

mossfolk: Dåligt väder kan ge speciella bilder. Jag är glad jag tog tillfället i akt och gick ut och fotogrferade :-)

Hedgren sa...

Och jag sominte lyckats pallra mig ut idag... Det känns lite segt i knoppen när man varit inomhus en hel dag! Men det var väl så jag ville ha det idag och då är det kanske dumt att gräma sig nu.

Villa Nian sa...

hedgren: Vissa dagar är innedagar :-). Ha inte dåligt samvete för det!

l*eva sa...

Så fina Promenadbilder!

Längtar verkligen ut!

Villa Nian sa...

l*eva: krya på dig :-)

Anonym sa...

Du är en verkligt bra fotograf och kan verklien förmedla den underbara känslan i den vackra hösten. Härliga fotografier!! Nästan så man känner lukten också!

Villa Nian sa...

simson: Tack :-))