onsdag 19 september 2007

Gosiga katter

Jag vet det har blivit mycket bilder på Blu-Ray och Elthon den senaste tiden. Och idag blir mer :-)! Just nu är det mina tassar som får all uppmärksamhet. Jag har inte fotograferat en blomma på jättelänge :-)

Båda börjar bli mer och mer hemma här. Vardagsrummet ser ut som en lekstuga och Elthon roar sig lite försiktig men han blir allt mer bekväm med oss :-).

Blu-Ray gillar fortfarande ovanvåningen och sängen däruppe bäst, men han kommer ner och inspekterar lite då och då. Han är enormt kelig och riktigt "bufflar" på oss när han gosar. Jag vet inte om jag inbillar mig men jag tycker att han blivit mer rörlig, kanske är det glukosgrejset som hjälper lite.

Att se hur de här två så väldigt olika katterna myser tillsammans värmer långt in i själen. Blu-Ray riktigt kramar Elthon ibland och Elthon spinner högt!

Se bara här:

Trötta katter


Mysigt att ligga nära


Omhändertagande


Gosa, gosa, gosa mycket :-)

11 kommentarer:

Annika sa...

Alltså, kära tid vad jag är avis på er som har dom där små söta och underbara och varma katterna i ert hus. Vilken lyx! Dom är så söta! Och så verkar dom trivas fin-fint hemma hos dig!!!

Hedgren sa...

Oh, det här värmer en kattälskare långt in i själen!

Villa Nian sa...

annika: Jag förstår att du är avis :-). Och jag håller med dom är underbara och det är en lyx :-)

hedgren: Visst mår man bra av att se dom och jag håller med dig! Det värmer :-)

Anonym sa...

Tack Tina!

För att Du skriver och berättar om älsklingarna.

Du vet väl att de är världsberömda i hela katt-Sverige ;-)

Det är alltså många som är genuint intresserade av deras fortsatta öde.

Bilderna är helt oemotståndliga.

Mvh
Eva
Djurhjälpen

l*eva sa...

Underbart!!!!

Läste just i tidningen UNT, att någon utanför Märsta hade 40 misskötta katter. Jag RYSER!

Dessvärre kan jag inte ta emot någon. Hunden och de redan befintliga kissemissarna...är vad jag klarar av!

Jag säger som *hedgren* det värmer ända in i själen, att se Dina bilder!

Linda sa...

Jag sitter här och visar alla mina arbetskamrater.
De är så fina och så gosiga!
Tänk som de myser och när de förstår att de är hemma så kommer det att bli om möjligt ännu bättre!
Kramar

mossfolk sa...

Sådana här kattbilder tröttnar man inte på. De är verkligen supersöta tillsammans!!!

Villa Nian sa...

Eva: Tycker om och visa bilder och berätta om gosetassarna.
Från hemlösa till världsberömda :-))!

Det är kul att många bryr sig och jag förstår intresset jag ska göra vad jag kan för att dela med mig av Blu-Ray's och Elthons fortsatta upplevelser. Hoppas att intresset kan bidra till att andra katter hittar hem så småningom.

l*eva: Usch, tyvärr händer det alltför ofta att man hittar misskötta katter på det där sättet. Jag har inte läst om det själv men jag vet att Djurhjälpen gick in i ett hem i Järfälla för ett eller två år sen. I det hemmet fanns 105 st vanskötta katter!! Helt obegripligt! Och även om man vill så kan man inte ta hand om alla dessa katter själv! En bra hjälp är att stötta de olika djurhemmen och försöka hjälpa till att sprida förståelsen för hur man ska hantera katter.

LindaLotta: Mina arbetskamrater följer också mina katters liv, vare sig dom vill eller inte :-)). Jag har tagit emot beställningar på ett antal kattkalendrar som jag ska beställa från Djurhjälpen! (Dom är jättefina) Det kommer att sitta en kattkalender i varje rum här nästa år och några har beställt även till sina respektive :-). Kanske vill dina arbetskamrater också ha? :-)

mossfolk: Visst är dom underbara. Så olika och så härliga tillsammans :-)

Anonym sa...

Det är så enormt värmade i själen att se de två herrarnas framsteg! Att se Bue-Ray's omhändertagande av Elthon bara lyser kärlek. Elthons blick i omfamningen tindrar av lycka!
TACK för att du fortsätter berätta om dem!
Nosgos till er alla!

Linda sa...

Tina: du kan få beställa en kalender till mig!!

Villa Nian sa...

simson: Varsågod Jag berättar gärna. Det är kul att kunna dela med sig :-) och sen är dom ju så söta på bild!

LindaLotta: Gå in på Djurhjälpens hemsida: http://www.djurhjalpen.nu/

På ena sidan finns en bild och länk där du kan beställa. Kalendern är jättefin och dom berättar historian om varje katt som visas.
Och berätta gärna om kalendern till fler :-)). Kram