måndag 10 september 2007

Från inget till....

Vilken dag!

Telefonen ringde, det var från djurhjälpen. Man var så glad över att vi visat intresse och dom tyckte att vi lät som ett perfekt hem för Blu-Ray! Blu är gammal och har lite ont i lederna, han har varit väldigt dålig och har antagligen råkat ut för en rejäl olycka. Hans ena tårkanal på ögat är förstörd så ögat rinner lite hela tiden. Varje halvår får han en kortinsonspruta för lederna. Veterinären tror han är runt fem år men djurhjälpen tror han är äldre. Hur som helst så har killen haft det tufft!

Hon som ringde från djurhjälpen var lite orolig för det fanns ett problem. De senaste veckorna har en kattunge sökt sig till Blu-Ray och han har blivit en fadersgestal för den lille. Kattungen som heter Elthon sover hos Blu-Ray och dom putsar och tar hand om varandra!

Och inte kan jag och Maken skilja dom åt! Så vad göra?

Härmed presenterar jag de blivande stolta ägarna till en äldre ruffig gentleman vid namn Blu-Ray och en ung halvvild busunge vid namn Elthon (eller E-ton som vi kallat honom idag):-). Det var länge sen jag hade en liten kattunge i min närhet!

Troligtvis får vi hem dem båda på torsdag kväll :-)! Och det känns så underbart bra!

Lite bilder från vårt besök hos Blu och E-ton på djurhjälpen ikväll!

Lite hungrig!


Trötter (färgen på filten .... titta inte så noga :-))


Sträcker lite på sig!


Liten kryper nära!


Söt


Lite blyg


Härligt svart!


Osså trött

8 kommentarer:

Annika sa...

Nä, Tina...Här sitter jag och RYSER!! GUD så fint gjort av er! Jag har faktiskt en tår i ögat nu!! TVÅ kissar som har kommit till det allra bästa av hem som två kissar kan önska sig...Än en gång: WOW!!! Vilket underbart hem kissarna har fått! Ser fram emot många fina bilder av gulle-katterna!!
GRATTIS Tina!!!! Jättegrattis!!!
Kram från en som inte är SÅ lite avis!! LYLLOSAR!!!

l*eva sa...

Ja vem blir inte tårögd.

Två nya starka Personligheter, kommer att underhålla oss. Jättekul! Man blir VARM i magen!

Hasse Katt och Frk Fin...*jamar* med mig!!

Linda sa...

Åh Tina - GRATTIS!!!
Snacka om att kattkillarna kommer till ett bra hem!
Jag känner mig alldeles varm i magen och blir lite piggig på armarna när jag ser bilderna.
Vilka fina katter!
Nu hoppas jag på massor av bilder i fortsättningen!
Kramar

Lena T sa...

Ni är för goa båda två. Ska bli spännande att träffa herrarna. Ni har verkligen era hjärtan på rätta ställena. Kramar från mig till er alla fyra

Villa Nian sa...

annika: Tror det är jag och Maken som har tur som såg annonsen och får lov att dela vårt hem med Blu och bonusbarnet :-))

l*eva: Ni lär bli underhållna :-). Hälsa tillbaka till Hasse Katt och Frk Fin :-)

lindalotta: Tack! Tänk nu blir det en massa grabbar runt mig :-). Bilder lär det bli :-)

Lena: Det ska bli kul att få hit dom. Mitt hjärta känns varmt, vill verkligen att dom ska få det bra:-).

Lena sa...

Ååå, vad roligt! Det värmer i hjärtat att läsa. Jag blir så glad att det finns människor som bryr sig och tar ansvar. Jättegrattis!

JULIEK sa...

....men ååååååååå så glad man blir. Dette er ju suverent. Hipp hurra før dig Tina. Stor kram : )

Villa Nian sa...

Panter: Tack! Även jag känner mig lycklig :-))

Julie: Visst du skulle gilla det! Jag är jätteglad :-)