lördag 8 september 2007

Lördag kväll

Lördag kväll och jag är mätt och trött. Kursen tog på krafterna, fyra dagar med väldigt mycket information och en hel del övningar som vi fick presentera för gruppen. Vi fick dessutom göra allt på engelska, jättenyttigt men lite tankekrävande när man inte är van att presentera saker på engelska inför en grupp varje dag! Fast jag måste säga att sista dagen så hade alla mycket lättare att komma med i diskussionerna även de som i början inte sa något.

Nästa vecka kommer att vara intensiv på jobb. Hoppas jag får tid att reflektera över allt som vi gick igenom på kursen så att jag inte tappar det.

Visar en bild på en trött humla från i somras. Han sov där på baksidan av blombladet! Och tänk det skulle jag vilja göra just nu. Krypa undan på en skön plats och bara vila lite :-)

5 kommentarer:

Annika sa...

Skönt med helg nu för dig, det förstår jag.
Tina, tänkte på dig idag när jag var ute och fotograferade i min lilla täppa. Tänkte ta lika fina humlebilder som du brukar ta, men lyckades inte. Däremot tog jag en bild på en "Praying Mantis", en slags gräshoppa. Du lyckas verkligen med dina bilder. vad hr du för kamera?

Villa Nian sa...

annika: Jag har en Nikon D40. Kameran som dom brukar säga är nybörjarkamera när det gäller spegelreflexkameror.

Att jag fått rätt många bilder beror nog på att vi har MÅNGA humlor här och att jag tar många bilder...vissa är verkligen dåliga. Jag tycker det är så himla kul att fotografera. Lägger du ut din gräshoppa? :-)

l*eva sa...

*L* jag har också gått en utbildning på engelska rakt av.

På kvällarna var jag som en geléråtta i huvudet. Jättetrött.
Jag är väl ingen framstående engelsktalare...men inom mitt gebit,kan jag nästan formulera mig bättre på engelska...än på Svenska.

Sen säger jag återigen: Åhhh, för Din bilder!

Christina sa...

Härligt med dina fina, underbara foto.
Önskar dig en skön och vilsam söndag
Kram

Villa Nian sa...

l*eva: Jobbigt men kul med kurser på annat språk!
Tack! Ibland blir jag förvånad över att det finns så fina motiv i min trädgård :-)

christina: tack, det har varit en bra dag :-)