lördag 15 september 2007

Underbara katter

Vilken energi det är i den lille. Osäkerheten och rädslan börjar släppa och nyfikenheten tar över. Mycket nya upplevelser för en liten katt! Det lär bli full fart framöver här. Redan nu får jag sopa upp jord från blommor som står på golvet. Elthon är en väldigt bra jordfräs :-)). Och just nu är det stor undersökning på gång, alla hörnor och vrår i hela huset ska kontrolleras. En underbar liten katt!

Blu-Ray tar det lugnt, han var lite orolig inatt och när vi vaknade låg han under byrån igen. Men han har flyttat sig och håller sig i sovrummet och arbetsrummet på ovanvåningen, han gillar inte riktig nedervåningen än. Men det kommer nog. Maken och Blu-Ray spelade lite fotboll med en liten boll ett tag nu på kvällen, kul och se att han har leklust. Och han är så kelig, bufflar ordentligt ibland. Men han är en kille med stor integritet och ibland blir det för mycket kel för honom och då säger han ifrån. Men han verkar trivas och ger lite kärleksbett ibland, ni vet sånna bett som inte alls gör ont bara gnuggar tänderna lite, och när det gäller Blu så har han tappat några av sina tänder! En underbar lite äldre katt:-)

Elthon väldigt intresserad av TV'n han tittar verkligen :-)

6 kommentarer:

l*eva sa...

Jag blir alldeles Hjärtnupen!

Sak samma om man tar hand om människor eller djur, som BEHÖVER en.
Sen är det ju så, att det finns en mening med (nästan) Allt!

Anonym sa...

Kära människor!
Som jag har gråtit över Blu-Ray's öde! Men mer har jag nu gråtit över lyckan över att han hittat till Er!! Att också hans skyddsling fått flytta in!
Tack för att Ni gjort min söndag till en glädjens söndag!
Allt gott till Er!
(((Kramisar)))

Anonym sa...

hej, kom in på din blogg genom http://hittekatter.ifokus.se/. Där finns en tråd som handlar om Blue-Ray! Tack till dig och din man för att ni tog hand om dessa två katter. Underbara naturbilder har du på din sidan! Många hälsningar Alexandra

Villa Nian sa...

l*eva: Visst är det mening med (nästan) allt. För oss här känns det verkligen som om Blu-Ray och Elthon var menade att komma hit och berika våra liv :-))

simson: Tack simson. För oss är det en stor glädje att ha de båda herrarna hos oss :-)

anonym: Tack, jag tittade in och såg tråden. Jag blir så rörd när jag läser och ser hur många människor som bryr sig. Ju fler vi är som bryr oss om dessa katter ju bättre är det!

Linda sa...

Den där Elthon kommer att bli en riktig fotomodell!!

Villa Nian sa...

LindaLotta: Bli??? ÄR!! :-)) Nu ska bara matte lära sig att fota inomhus i dåligt ljus...