torsdag 18 oktober 2007

Amatörfotograf Tina :-)

Vet ni!

Mitt fotoitresse gör lite nytta. Djurhjälpen behövde lite hjälp med att ta bilder på några av deras katter och dom frågade om jag ville hjälpa till.

Självklart gjorde jag det, jag är ingen expert på det här men jag gjorde ett försök iallafall! Och det är inte lätt alltid, katterna gömmer sig lite och är inte så vana vid att någon vill att dom ska agera modeller. Men med 55-200 objektivet så kan jag vara lite längre ifån och inte störa så mycket.

Jag kommer att fortsätta hjälpa dom med fotografier framöver också.

Titta gärna in på deras sida och titta på bilderna jag tagit.

Djurhjälpen
Klicka på:--> Vi söker hem--> Kattungar:
Dessa är fotograferade av mig:

Evert
Leo (är tydligen bokad *jippi*)
Feffe
Dagge
Zilo
Spättan
Spike
Ramses
Elvis

När ni titta på kattungarna kan ni titta lite extra på Egon, Eragon och Evy som är syskon till min lille Elthon, jag har inte fotograferat dom. Små svartvita katter är inte så populär hos folk så dom har ännu inte fått något nytt hem.


--> Honkatter:
Fotograferad av mig: Pascha

Pascha kommer tydligen från det vanvårdshem som visades i gårdagens Hitta Hem. En helt enormt go katt så kelig och snäll.
....

Lite annat också:
Jag även skapat en fotoblogg. Ni vet kanske att jag gått en nybörjarfotokurs, en av tjejerna där ville att vi skulle få igång en fotoklubb. Jag föreslog att vi skulle använda oss av bloggen för detta och hon nappade. Förhoppningsvis så är det fler som hänger på och som är intresserade av att visa sina bilder, lära av varandra, och ge kommentarer. Vi kommer nog att försöka visa lite info om vilka inställningar och sånt man haft i kameran när man fotograferat.

Tänkte bara berätta det här för kanske är någon av er också intresserade av att fotoblogga lite :-). Jag kommer inte sluta lägga ut bilder här :-) och även ni som inte vill fotoblogga får titta in på min fotoblogg :-)).

Än är det inte så mycket på den sidan men här ligger den: Tinas Bilder.

5 kommentarer:

Jill Wegerup sa...

Vad roligt att du kan kombinera ett intresse med att göra något gott. =) Väldigt söta små misar. Vill egentligen ha en men det går inte där vi bor...

Anonym sa...

Dina foton är bedårande vackra så jag hoppas du fortsätter att fotografera. Kul att du kan använda dig av din talang i kattvärlden! Med det objektivet borde du få fina foton även på den mest skygge katt! Bra start till ett nytt liv för dem! Heder till dig för ditt arbete! Kram!

Villa Nian sa...

jill: det känns bra att kunna hjälpa till. Kan man inte ha en misse så ska man inte skaffa någon. Det är ett stort ansvar. Det kanske kommer en dag i framtiden då du kan bli med katt :-)

simson: Mitt fotograferande kommer nog att fortsätta. Är lite förundrad över att jag inte börjat med detta tidigare men bättre sent än aldrig :-). Hjälper gärna till och är glad att jag kan göra det. Heder till er också som är aktiva på hittekatter.... ni gör mycket nytta!

Annika sa...

Men vad KUL!!! Det där låter som ngt för mig...Det är ju så otroligt roligt med foton...OCh jag beundrar verkligen ditt sätt att plåta katter (och annat med, förstås). Försöker ju plåta George och det är inte det lättaste...
Jättekul med fotobloggen! Nu gav du mig en ide också!

Villa Nian sa...

annika: Vad roligt att du gillade iden med fotobloggen. Tyvärr verkar det som om mina kursare inte riktigt nappat :-). Men jag låter den leva för vem vet...vi kanske kan få till något! Någon kanske ser möjligheten av att lära av varandra så där :-)