fredag 12 oktober 2007

På tur

Elthon är fortfarande lite snorig och nysig, men han är pigg och glad och äter som han ska. Förhoppningsvis så är hans snuva på väg bort utan att vi behövt proppa i honom antibiotika.

Men nu är det jag som känner mig låg. Har lite allmänna förkylningssymptom och är trött. Tänkte gå upp till mina grabbar och eftermiddagsvila lite.

Ni får lite bilder från vår Vaxholmstur förra helgen. Vi hade en rätt bra dag, lite kallt och med höstkänsla. Efter vår promenad så gick vi in på en av de mysiga hamnkrogarna och tog en öl och åt stekt strömming med potatismos *mmmmm* det var gott!

En del av skärgården


Istället för bro


Margeriterna blommade, kastellet i bakgrunden.


Taxi!


Flaggan i topp


Höstkänsla


Längesen jag såg en så fin telefonkiosk

5 kommentarer:

Lena sa...

Krya på er!
Mysiga bilder. Det finns så mycket att se (och fota) om man bara tar sig i kragen och ger sig ut.

Anonym sa...

Jättevackra bilder, med höstkänsla från Vaxholm, som är en otroligt vacker stad året om.
Återigen tack för att du tog dig tid och kom ut i går igen till oss på Katthemmet. Ser fram emot dina bilder på hemsidan. Leo blev bokad idag, men vi sätter ut hans bild ialla fall!
Krya på er!
Kram Monica/Djurhjälpen.

Villa Nian sa...

panter: Är så glad jag har kameran. Det är verkligen kul att se :-)

Monica: Tack, det var en så fin söndag. Vaxholm är vackert, en idyll i storstan :-).

Självklart att jag tar mig tid med katterna och er. Är glad att mitt fotointresse kommer till nytta. Funderar på att presentera några av bilderna och katterna här på bloggen också. Speciellt de jag hoppas fotografera nästa vecka. Etho och Eltons bror Eragon. Den historien är så gripande. Kul att Leo är bokad underbart söt liten katt.

Linda sa...

Vilka bilder, och stekt strömming och potatismos, sitter här och saglar :)
(tur man kan skriva skånska här :))

Hoppas ni mår bättre idag och att lillebror också kryar på sig!

Villa Nian sa...

lindalotta: Det var så gott :-). Och vi mår bättre här!