tisdag 16 oktober 2007

Snorig Elthon

Idag blev det Dr Bo, eller rättare sagt Dr Bo's ställföreträdare, för Elthon.

Det tunna genomskinliga snoret försvann och han blev väldigt snorig, ni vet det där äckliga snoret, och riktigt tilltäppt med en gång. Igår kväll var han hur glad som helst, studsade rundor och lekte. Idag morse så var han så snorig och tilltäppt av äckelsnor...jag gjorde rent. Som tur (!!) är så är även maken Maken väldigt förkyld så han har varit hemma idag och hållit koll på lillkillen. Och Elthon har snorat och snorat och inte har han velat ha någon mat heller.

Så det blev en tur till doktorn och Elthon fick vätsketillskott med B-vitamin och en antibiotikaspruta. Och nu kommer han att få antibiotika ett par dagar. Oj vad jag fick dåligt samvete och kände mig som en dålig matte när doktorn tittar på honom och säger "den här killen mår inte så bra".... Det kändes lite bättre när doktorn sa att det här kan komma väldigt fort. Visst har lillkillen nyst och snorat men jag trodde verkligen att det var på tillbakagång det var först i morse som han var så dålig. Elthon tyckte inte om vätsketillskottsprutan....stackars liten!

Just nu ligger han här och vilar han har ätit, tack och lov, och verkar må bättre.

Blu-Ray mår bra och pysslar om Elthon.

UPPDATERING 17/10!Det är full fart på Elthon igen. Det gula snoret är borta och han äter och dricker som han ska. Nyser fortfarande och näsan rinner fortfarande men inte "äckel"-snor. Håll tummarna för att det fortsätter bli bättre.

7 kommentarer:

Linda sa...

Så skönt att han verkar må lite bättre.
Nu är ju det värsta gjort så nu kan han snart studsa omkring som vanligt utan snorig nos :)
Tycker inte alls du ska känna sig som en dålig matte, du ringde ju i förra veckan och kollade!

Kram

Anonym sa...

Hoppas sötisarna Snoris och Boris snart är friska båda två. Boris, alias Blu-Ray är ju inte sjuk, men det var så länge sedan jag fick säga Snoris och Boris att han fick halka med.

Villa Nian sa...

lindalotta: Man blir så förtvivlad när de små blir så hängiga. Hade jag åkt in tidigare med lillkillen så hade dom nog bara skickat hem mig för han blev riktigt dålig först igår. Det är skönt att se att han är igång igen.

matilda: Snoris och Boris :-)). Det är skönt att Boris verkar ha ett bra imunförsvar och inte påverkas av lillsnoris.

l*eva sa...

Hoppas bara att det inte är så smittsamt...gam-pojken Blu-Ray kanske inte ska ha en sån där äcklig snuva?

Ha för attan inte dåligt samvete.
Du/Ni har ju gjort så GOTT ni har kunnat!

(ibland skulle jag vilja vara en hitte-tant...och hamna hos så snälla och gulliga människor som Ni är)

Villa Nian sa...

l*eva: Troligtvis så har Blu-Ray haft väldigt många förkylningar och sånt som hemlös så hans imunförsvar är nog rätt tåligt. Näää ok jag ska inte ha dåligt samvete :-), tack!

Vi har inga tanter i våra liv så det kanske inte skulle vara så dumt men en hittetant här också :-))

Annika sa...

Ja, vad skönt att den lille sötisen verkar lite piggare och gladare nu igen. Det är så jobbigt att behöva oroa sig.
Nej, Tina, ha inte dåligt samvete...Du har ju gjort det du kunnat!!

Villa Nian sa...

annika: Det är skönt att se honom i full gång igen. Tur att det riktigt dåliga inte varade så länge! Jag är dålig på att vara orolig för mina katter!