söndag 7 oktober 2007

Hittekatt inlämnad den 6 oktober

Efter gårdagens händelser så känner jag att jag måste skriva av mig. Jag börjar med det roliga. Vi var ute och åt gott och gick sen på Lena och Orup's show! Hur kul som helst. Dom är superbra showmänniskor :-)mycket sång och musik och allt är hitlåtar :-)).

Men innan dess skulle vi åka till Barkarby outlet med vår besökare. Man kan ju göra lite fynd där och det ville hon inte missa. Och barnbarnen kommer nu att få jättefina eccoskor :-).

När vi kör till Barkarby väljer vi att köra en lite annorlunda väg bara för att visa en anrik golfklubb. Vår besökar är förtjust i golf :-). Precis utanför golfklubben kör Maken in till kanten och stannar bilen. Vid väggrenen på andra sidan ligger en påkörd katt. Den ligger lite ut på körbanan så mötande bilar får väja. Maken vill flytta in katten till kanten så att den inte blir överkörd igen. Han vänder och kör tillbaka. Kliver ur bilen och går mot katten.

Han kommer fram till katten och nu....mina vänner .... händer något som får mig att skrika högt i bilen. Den lilla katten LYFTER på huvudet och mjauar!!!! Vilken förtvivlan man känner. Maken tar försiktigt upp katten och bär den mot bilen. Den är så pass skadad att den inte protesterar. Vi får in den lilla i bilden och efter lite rundrigning så kör vi kör till det helgöppna Djursjukhuset Albano. Dom tog emot henne och där blev hon igår behandlad för chock. Jag ska ringa till dom senare idag och höra hur det går!

Hoppas där är någon ägare som hör av sig!

Men hur KAN NÅGON KÖRA PÅ ETT DJUR OCH INTE GÅ AV OCH KONTROLLERA HUR DET GÅTT!!!! ANSVARSLÖSA XXXXXXX(här vill jag inte skriva vad jag tänker) människor.

Mina tankar går till den lilla hela tiden och mitt hjärta värker. Tack och lov att vi kör just den vägen, och tack för att jag har en Make som bryr sig och tänker ett steg längre. Att han verkligen stannar, vänder och går tillbaka för att flytta undan henne!!

Håll tummarna för "Hittekatt inlämnad den 6 oktober"- det namn hon går under på Albano. Maken och jag kallar henne för Isabell, efter veterinären som tog emot henne.

9 kommentarer:

Lena sa...

Vilken tur att ni stannade. Fattar inte heller hur någon bara kan köra vidare. Hoppas att allt går väl.

Hedgren sa...

Jag bllr rörd... Hoppas allt går väl. Du måste rapportera.
Som su skriver; Hur ¤#%&¤ kan människor bära sig åt så? Olyckor kan alltid hända, men man måste ta sitt ansvar! Själv är jag stolt över min bror som en gång hamnade i samma situation, han råkade på en katt som blivit påkörd. Den katten var väldigt svårt skadad, knappt vid liv, och han var stark nog att göra det som var nödvändigt...

Hedgren sa...

Alltså, katten var redan påkörd när brorsan körde förbi...

Anonym sa...

Hur förbannad jag än blir över de oansvariga "människor" som kört över katten och lämnat den att självdö så blir jag mer än överlycklig att just ni åker den där vägen och räddar katten. Man pratar om ödet och allt möjligt och det var nog meningen med alla "impulser" att köra andra vägar än vanligt...ni skulle till katten.
Tack och lov för er!! Lova att uppdatera om "hittekatt 6e oktober".
Kram Simson

Annika sa...

Jamen kära nån, håller MED!!! Hur kan man bara köra vidare...
Och igen, vilken tur att det var just NI som kom körande som räddande änglar.
Ser fram emot att höra hur det går för lilla Isabelle...

Tankevågor sa...

Här kommer tårarna när jag läser dina ord. Vilken oändlig tur att ni tog den vägen! Nu får vi verkligen hålla tummarna för henne allihop!

Albano har så jättebra personal. Hon är i goda händer, bara hon inte är för skadad. Hör av dig om du behöver hjälp med veterinärkostnaderna! Vi är säkert många som kan hjälpa till.

Villa Nian sa...

panter: Blir så arg på dessa människor!

hedgren: En olycka kan hända MEN man måste precis som din bror gjorde ta sitt ansvar! Bra gjort.

simson: Ödet eller vad det nu var! Jag är så tacksam att vi var där just då! Vill inte tänka på hur länge hon legat där....

annika: JAg håller er uppdaterad! Håll ni alla tummar ni kan!

londongirl: Albano är bra! Tack för erbjundandet om hjälp till räkningen. Men jag har ingen aning om hur albano tänker där. Hittintills så har jag en känsla av att dom gör vad dom kan! Vi får se hur det blir framöver. JAg håller er uppdaterade!

Hedgren sa...

Det var inte brorsan som körde på katten. Därför tyckte jag det var extra starkt av honom att stanna och ta hend om den.

Villa Nian sa...

hedgren: Förlåt, nu såg jag att du redan innan skrev att det inte var han som körde på katten! Extra plus till din bror för att han stannar och hjälper till trots det! Ge honom en kram från mig!