torsdag 4 oktober 2007

Snart helg

Tiden går fort ibland och nu är det snart helg igen! Denna helgen kommer att blir kul. Vi får besök och vi kommer att gå på Lena och Orup's show på lördag. Den har fått bra kritik och det ska bli jättekul att se den! Det kommer nog att bli en hel del samtal denna helgen och kanske en eller annan tår kommer att rinna!

Såg ni Hitta hem idag? Dom var bland annat på Djurhjälpen i Vaxholm och Börje Salming var där. Han satt i samma soffa där jag kelade med Blu-Ray första gången, samma filt låg på soffan :-). Jag gillar verkligen Börje Salming, ok han har varit en väldigt duktig ishockeyspelare men det är inte därför jag gillar honom. Han är min hjälte för att han verkligen gör vad han kan för att hjälpa hemlösa katter och visar det. Kram på dig Salming :-))

Hur är det med mina killar då! Maken jobbar och fixar med sin nya helikopter :-). De andra två har nu tagit över huset och har även accepterat att vi bor i deras hus och att vi servar dem :-). Jag tycker Blu har piggnat till ordentligt han är nu nere med oss på bottenvåningen varje kväll och Elthon är överlycklig över att få sällskap av Blu-Ray. Och dom busar med varandra. Blu-Ray hänger med så mycket han kan!

Och lille Elthon har växt på sig lite, lillkatten börjar försvinna och han blir mer tonårig i sitt sätt och i sin kropp. Vår lille Elthon kommer att bli en riktig Panter! Och dom är helt underbara båda två. Jag är stolt och lycklig över att få bo hos dem och serva dem!

En bild på de båda i sängen igen (någon dag ska jag ta bilder när dom busar och har sig). Men visst är de underbara?

9 kommentarer:

Lena sa...

Jag såg programmet. Jag beundrar människor som är så hängivna.
Det måste vara underbart med katter i huset igen.
Trevlig helg, det låter väldigt lovande:)

Anonym sa...

Hej!

De är HELT underbara!!
Tack för att Ni tar så bra hand om dem! Har sälv fem hittekatter och jag brukar också undra vad de varit med om...iband kan det kanske vara bäst att inte veta alla hemskheter som kan ha hänt.

Puss och kram till Er alla!

Linda sa...

Just igår missade jag det eftersom jag var iväg och sjöng.
Attans!
Men de andra dagarna har jag sett det och jag tänker på dig och dina killar var gång.
Jag älskar dina bilder på killarna i sängen, de ligger så härligt avslappnade :)

Villa Nian sa...

panter: Helgen blir nog bra, ser fram mot det :-)! Tur vi har dessa hängivna människor!

marie: Hej och välkommen! Det är nog tur vi inte vet vad som hänt i dras liv innan. Nä vi får vara glada att vi kan ge dom ett bra framtid istället :-).

lindalotta: Igår visade dom även Doc Martin en äldre kattkille som levt ett liv som hemlös och som tidigare har haft kontakt med människor..mina tårar rann och jag tänkte på min Blu-Ray! Doc Martins öde kommer att fortsätta visas! Hoppas det går bra för honom.

Anonym sa...

Jag blir så avis. Där jag bor får vi inte ha katter.

Annika sa...

Okay, okay...Först och främst måste jag bara vara så ytlig och kommentera att du SKA SE LENA OCH ORUP!!!!!!!!!! Din lyckliga tjej!!! Den showen skulle jag verkligen vilja se eftersom jag stendiggar både Lena och Orup!!! You lucky girl!! Vill gärna ha rapport sedan!!

Sen det här med katterna: Jag känner alltid att jag blir lite rörd när jag läser om dina katter, och om andra katter som har fått nya fina hem...OM jag kunde skulle jag göra som ni har gjort!

Hedgren sa...

Visst är det lustigt! Katterna bor inte hos oss, vi bor hos dem! Så är det bara. Hm!
Så mysigt att de ligger tillsammans. De verkar trygga med varandra, var och en på sitt vis.
Katter får mig att koppla av. En av våra brukar sova i min säng, ibland vid fötterna ibland brevid huvudkudden. Mysigt!

mossfolk sa...

Äsch, jag missade också det programmet. Men era katter är verkligen så fina. Hade jag bott annorlunda hade jag inte tvekat alls att ha en eller två...

Villa Nian sa...

matilda: Förstår att du är avis! KAtter är underbara!

annika: Som du vet var gårdagen kaosartad men Lena och Orup var underbara!

hedgren: Vi är för evigt deras tjänare:-)

mossfolk: Visst är dom fina!