fredag 26 oktober 2007

Fart

En liten kattuppdatering till er som tittar in.

Katterna mår bra. LillElthons antibiotikakur är snart slut och hans snorighet och nysningarna är helt borta men han hostar ibland, jag gillar det inte alls. Hostan låter som om han har en hårboll i halsen. Förutom det så är det full fart på honom. Och med full FART då menar jag FART i dubbel bemärkelse! Himmel vad han kan fisa, undras om detta är något kattmanligt?

Som ni alla säkert vet så har jag haft två honkatter Morris och Pysen i 14 respektive 16 år och de två var damer och aldrig att dom släppte väder. Men Lille Elthon han kan :¤). Och det luktar, du milde..., jag har till och med hämtat och använt luftfräscharen från toaletten för att kunna vara i rummet. Missförstå mig inte jag ÄLSKAR Elthon av hela mitt hjärta och är han en fisare så får han väl vara det. Jag hoppas att fisarna hänger ihop med antibiotikakuren och att dom försvinner när den är över. Gör dom inte det så kommer jag att bli vädrings- och luftfräscharexpert :-)).

Blu-Ray mår bra och har inga förkylningssymtom och han busar ibland, lite lugnt men dock, idag snurrade han in sig lite i gardinen och såg lite fövirrad ut ett tag. Vi har vattenburen golvvärme på bottenvåningen och Blu älskar att ligga på mattan i vardagsrummet varmt och skönt för hans leder! Och Blu fartar inte så mycket eller så märks det inte i den allmänna doften här :-)

Lite bilder på gokillarna






Och ni får gärna tänka på mig och skicka goda tankar och önska mig lycka till nästa vecka, det finns saker jag väldigt gärna vill ska hända men vi får se! Behöver goda tanker och annan superövernaturlig hjälp :-)))

12 kommentarer:

Anonym sa...

jag är typ en total främling men jag Tänker på dig nästa vecka;)
Tack för att du tar så väl hand om missarna!:D

Lena sa...

Vad skönt att de mår så fint.
Jag tänker så det knakar :), lycka till vad det nu än är.

mossfolk sa...

Er Blu har jag verkligen fastnat för! Han är så jättefin :)

Kramar tummen hårt för att det som ska gå bra nästa vecka går vägen! Och önskar förstås också lycka till.

Linda sa...

De är så ljuvliga!
Man tror att man har sett allt gosmys och så dänger du in fler gosbilder!
Jag tänker på dig och håller tummarna för dig och skickar över mitt lilla trollspö.
Kram


Hrm... Selma kan också fisa, men det är inte ofta.
Flickor kan också :)

Tankevågor sa...

Bilderna är helt underbara! De utstrålar sån kattharmoni. De där två har verkligen en fin relation.

Just nu lever vi med fyra katter här, två pojkar och två flickor. Har nog mest haft killkatter genom livet. Men aldrig har jag varit med om kattfisar!!!! Höll han på så innan medicineringen också?
Hostan kan nog sitta i ett tag efter hans förkylningskur. Men han ska ju bli bra från den nån gång tycker man.


Jag ska tänka på dig nästa vecka. Ska skicka alla mina hopppas-det-går-bra-för-Tina-tankar till dig när jag går på gatorna i mitt älskade London. Jag lovar att det kommer jag att göra! Varma höstkramar.

l*eva sa...

När jag läste inledningen...på inlägget, tänkte jag antibiotikan.
Precis som Du senare skrev.

Att fisa...är i alla fall att vara hyfsat frisk i magen.
Kan man inte det, så är väl risken för tarmvred överhängande?

Katterna är Ljuvliga. Dina bilder också!

Vad det än är, Du ska göra nästa vecka...så...skickar jag en Telepatisk tanke. Tror inte att vi har så långt emellan oss...så tanken KAN inte fara vilse.

Villa Nian sa...

anonym: Tack! Behöver lycka till tankar :-). Ett nöje att ha katterna hos oss!

panter: Skönt att se att liten blir bättre hela tiden. Tack för tankarna :-)

mossfolk: Blu är en sån härlig kille, man blir alldeles varm i hjärtat av honom. Håll tummen :-)

lindalotta: Gissa om jag har många gobilder på dom :-)). JAg håller ditt trollspö och hoppas att det hjälper.

Jo, flickor kan nog också meeeennnnn jag lovar Elthon är mästaren :-).

londongirl: Blu är en verklig läromästare till lillen, ibland går det hett till här men deras omtänksamhet och kärlek till varandra är speciell.

Fisarna hänger nog ihop med medicinen, hoppas jag :-). Du ska vara glad du sluppit sånt :-). JAg tycker att hostan har minskat och jag hoppas verkligen den försvinner helt snart. Men det är väl som med människor man kan hosta bra länge efter att man varit förkylld.

Känns skönt att jag har långväga stöd nästa vecka :-). Kram

l*eva: Det är nog antibiotikafisar och då slipper vi snart den inte så väldoftande luften :-) och hellre fisar än tarmvred !!!

Visst är dom ljuvliga :-)

Känns bra med närväga stöd också :-)

Hedgren sa...

Bryter min bloggtystnad för att skicka mina tankar! Om jag får bestämma går allt bra! ;o)

Anonym sa...

Ännu fler gosbilder! Underbart! Jag blir helt fascinerad av hur två katter kan komma så bra överens. Det är så himla gulligt.

Skickar styrketankar till dig så allt går bra, vad det nu än är.

Villa Nian sa...

hedgren: Då vill jag att du bestämmer :-)

matilda: Hela min dator är full av gosebilder på de två grabbarna. Visst är det otroligt hur när dom är :-). Tack för dina styrketankar.

Anonym sa...

Varje gång jag tittar in på Din fina blogg blir jag lika rörd.
Katterna är ju så ljuvliga att man nästan får ont i hjärtat av ömhet.

Tina, Du är verkligen värd att uppnå det Du så innerligt önskar.

Pussa pälsänglarna från mig!
Eva G
Föreningen Djurhjälpen

Villa Nian sa...

Eva: Har pussat på dom en massa. Och visst är dom ljuvliga mitt hjärta svämmar över här hela tiden.

Hoppas att nästa vecka fortsätter i samma anda som denna veckan slutat. Tack Eva!