fredag 19 oktober 2007

Den friske betraktaren

Elthon är mycket bättre, nästan inget rinn alls från näsan och bara lite nysningar och verkligen FULL FART. Men en liten katt i huset behöver man ingen TV. Även Blu-Ray har visst nöje av att studera Elthons vilda bus.

På jakt efter den där bollen igen


Bäst att hålla sig i soffan så man inte är i vägen!


Ops här fick han en busunge i famnen

(lakanet som hänger över ryggstödet är borta nu...båda katterna tyckte i början att soffan var en utmärkt klösmöbel ...)


Snygg vit tass :-)



Ingen kan sova som den här killen. Visst ser det skönt ut!



Och vi då! Maken är också på väg att bli frisk igen hostar lite men det blir nog bra snart. Själv har min förskylning varit mer av host och tung i huvudet typen och även det börjar bli bättre. Snart är nog hela famlijen ok igen :-). Tur att vi haft Blu-Ray som friskhetssymbol i huset :-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gör katter? När de sover ser det så underbart skönt ut.

Annika sa...

Älskar den där bilden av den vita tassen mot den röda filten...FIN!!!
Älskar dina gosiga små kissar!

l*eva sa...

Bilderna är suveräna.

När katter NJUTER, är det så speciellt!
.........
Jag brukar titta på "de där amerikanska Djurpoliserna" som går på nån kanal...men tror inte att jag KAN snart längre.
Jag mår verkligen fysiskt illa, av HUR människor kan behandla tämligen värnlösa fyrfotingar.
Hörde av sonen, att han också...mådde illa av den där programmen.

Villa Nian sa...

matilda: Visst gör det. Den sömnen vill jag också ha:-)

annika: Så fin vit tass ju :-))

l*eva: Tycker om att se dom njuta :-)
.....
Verkligheten i hur några i sverige hanterar katter (och även hundar och andra husdjur) är så skrämmande och ju mer jag ser ju mer förtvivlad blir jag. MEN jag kommer aldrig sluta bry mig. Min uppgift är att berätta för andra som inte vet....dom som säger att sommarkatter inte finns...dom som inte tror att det finns elakheter här mot vår kära husdjur...dom som av okunskap kanske gör fel. Berätta utan att predika eller anklaga bara berätta och försöka rätta till och hjälpa så långt jag kan. Man gör det man kan och orkar! Kram!

Elisabet. sa...

Snart klarar jag mig inte längre utan katt. Jag får avhålla mig från såna här sidor .., det blir ont-i-hjärtat .., ingenting är så underbart som en katt.

Villa Nian sa...

elisabeth: njut av att se dom hos mig istället. Jag vill inte ge någon ont i hjärtat, det är underbart med katt men kan man inte så kan man inte så är det bara. Välkommen att njuta och dela livet med katt hos mig istället :-)