söndag 28 oktober 2007

Lycka

Idag hände det Elthon tog steget och kom upp i mitt knä för att bli kelad. Han gjorde det för att han ville bli kelad, inget annat.



Elthon är ju född ute och har under sina första viktiga veckor i livet inte haft någon kontakt med människor. Den starten på ett kattliv gör att dom blir lite skygga.

Elthon har hela tiden varit lite skygg men accepterat oss genom Blu-Ray. Blu-Ray är en katt som måste haft mycket kontakt med människor i början av sitt liv. Han är inte och har aldrig varit rädd eller det minsta skygg för oss. Blu-Ray bara njuter :-)

Men Elthon har varit lite försiktig, Visst har vi fått klappa och ta på honom men vi har fått göra det lite försiktigt, och helst nära Blu-Ray, en hastig rörelse och Elthon springer sin väg. Han har legat i mitt knä tidigare men då har jag alltid lyft upp honom och lagt honom där och då har Blu-Ray alltid varit nära. En dag i tagen en klapp lite då och då och han har blivit allt modigare och allt mer nyfiken. På senare tid har han vågat vara hos oss utan att Blu-Ray är nära. Och idag hände det! Han kom upp i mitt knä helt på eget bevåg, han ville blir kelad och njöt av att bli det.

Lycka!

6 kommentarer:

l*eva sa...

Vilken LYCKA!

De är för underbara...fyrfotingarna!

Linda sa...

Det är verkligen lycka!
När de kommer självmant för att de vill... Det är kärleksbevis.
Och ännu mer när man vet bakgrunden för Elthon.

Lilla B sa...

Så underbart!

Villa Nian sa...

l*eva: Dom gör livet så mycket bättre:-)

lindalotta: Det känns underbart :-)

lilla b: Ja verkligen :-)

Anonym sa...

Härligt att höra att det går frammåt. Elthon var enormt skygg när han kom till mig men gjorde snabba framsteg. Kul att det fungerade med Blue Ray, han gillade nämligen min äldre hankatt.

Villa Nian sa...

chris: Ohh, hej vad kul att höra ifrån Elthons jourhem också. Visst går det framåt och han börjar bli en riktigt ståtlig kille och så full av lek och buslust. Lite skygghet finns kvar men det kommer nog alltid att vara så tror jag. Elthon söker nog mycket trygget i äldre katter och det är tur att han har haft och har Blu-Ray! Tack till er för att ni tog hand om Elthon och resten av hans familj när han behövde det.