söndag 7 oktober 2007

Uppdatering Isabell

Uppdatering Isabell!

Ringde Albano och hon hade blivit röntgad idag och hon har frakturer på båda bakbenen. Under natten har hon fått smärtstillande och blivit antichockbehandlad. Dom skulle ringa tillbaka när dom hade gått rond men än har dom inte ringt. Men det är ok, dom är inte så många på helgen och det viktiga är att dom tar hand om djuren. Om dom inte ringer innan så ringer jag imorgon. Isabell är i goda händer. Jag är övertygad om att Albano kommer göra allt dom kan för att göra det bästa för henne. och klarar dom livet på henne kommer djurhjälpen hjälpa till att hitta hem åt henne. Förhoppningsvis så hör en ägare av sig, tyvärr var hon varken öronmärkt eller chipad.

Albano har inte sagt något till mig om kostnader för det här. Man hoppas att en ägare hör av sig! Hur dom ställer sig till om det behövs en av operation och en ägare inte hört av sig....det vet jag inte, men jag frågar om det imorgon.

5 kommentarer:

mossfolk sa...

Usch, vad otäckt. Tur att ni faktiskt stannade, jag hade nog inte gjort det om jag sett en katt jag trodde var död i väggrenen... tror jag...
Men det här med kostnader funderade jag på själv för inte så länge sedan. Vem betalar om man lämnar in ett djur som är hittat skadat? För veterinärbesök kan ju bli riktigt dyra historier...

mossfolk sa...

Och självklart håller jag tummarna för att hon klarar sig och återhämtar sig från både skador och chock!

Linda sa...

Här har jag gått hela helgen ovetandes om er lilla hittekatt.
Vilken tur att H stannade och vände om, det finns ett gott hjärta i den mannen :)

Håller tummarna för att det ska gå bra för det lilla livet.

Man kan aldrig sluta förundras över alla konstiga människor som finns, som bara lämnar en lite aktt så där...

Linda sa...

Ajamen...
Jag menar ju så klart: en liten katt...

Villa Nian sa...

mossfolk: Jag är tacksam att min man stannade! Kostnaden för detta har Djursjukhuset Albano tagit. Dom till och med tackar mig för att vi tog hand om henne.

lindalotta: Maken är bäst! Och verkligen....det finns människor som är konstiga.....