söndag 28 oktober 2007

Höst i trädgården

Idag har vi höststädat i trädgården. Krukor med vissna sommarblommor är borttagna och undanstoppade för den kalla årstiden. Grävde faktisk upp dahliaknölar och har lagt in även dom för vinterförvaring. Hoppas dom överlever till våren för dom var så vackra denna sommaren.

Det känns så skönt när det blir städat. Trädgården går i vila och förbereder sig för nästa säsong med blommor.

Nya höst och vinterblommor är planterade i entrekrukorna. Grodfamiljen står ute hela året och gör mig lycklig när jag kommer hem :-)


En del av blommorna står sig än!


Höstvacker med härlig färg.


Även blommor som vissnar är vackra.


Mmmmmm, hoppas dom frösår sig lite.


Foto- och humlefavoritblomman från i somras.

6 kommentarer:

mossfolk sa...

Vilket fint höstarrangemang på första bilden! Och grodorna som jag blev alldeles glad av att se :)

Lilla B sa...

Ja, visst känns det skönt när mna fått klart höströjningen i trädgården!

Villa Nian sa...

mossfolk: Jag älskar grodor dom gör mig glad :-)

lilla b: Det känns underbart :-)

Linda sa...

Så fint det blev i krukorna!
Jag måste ta tag i mig själv, har väldigt trötta X-bollar på framsidan som har gjort sitt.
Tack för inspiration!

Anonym sa...

Gullgrodorna! Visst kan man bli glad för så lite! Som grannens mumintroll....

Villa Nian sa...

lindalotta: Tack, det känns skönt med lite nya friska blommor :-)

mildamatilda: Älskar mina grodor, inte kan man vara annat än lycklig när man ser dom :-)